Uvjeti prodaje
I. POČETNE ODREDBE
1. Ovi Opći uvjeti poslovanja (dalje: „Uvjeti”) određuju pravila sklapanja i izvršenja ugovora o kupoprodaji između Prodavatelja, kojim upravlja Herni-svet.cz s.r.o., sa sjedištem na adresi Matoušova 449/24, 460 07 Liberec III – Jeřáb, Češka Republika, OIB: CZ01526022, i Potrošača koji kupuje putem internetske trgovine www.gamemarket.hr. Ovi Uvjeti čine sastavni dio svakog sklopljenog ugovora o kupoprodaji.
2. Svi ugovori sklapaju se u skladu s važećim propisima Republike Hrvatske, posebice sa Zakonom o zaštiti potrošača (NN 19/22, 59/23, 144/23), Zakonom o obveznim odnosima (NN 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18, 126/21) te Zakonom o elektroničkoj trgovini (NN 173/03, 67/08, 36/09, 130/11, 30/14, 32/19).
3. Odredbe različite od ovih Uvjeta mogu biti pojedinačno dogovorene u Ugovoru o kupoprodaji. U tom slučaju, dogovorene odredbe imaju prednost nad ovim Uvjetima.
4. Ovi Uvjeti su sastavni dio Ugovora o kupoprodaji. Ugovor se može sklopiti na hrvatskom jeziku. Sadržaj Uvjeta dostupan je besplatno svakom korisniku prije sklapanja ugovora, na način koji omogućuje njihovo spremanje, reprodukciju i pohranu.
5. Kupac slanjem narudžbe potvrđuje da je upoznat sa sadržajem ovih Uvjeta, uključujući pravila o reklamacijama i pravo na jednostrani raskid ugovora, te da ih prihvaća.
6. Prodavatelj zadržava pravo izmjene ovih Uvjeta iz važnih razloga, osobito zbog promjena zakona, promjena načina plaćanja ili dostave, ili tehničkih promjena u radu trgovine. Na ugovore sklopljene prije promjene primjenjuju se odredbe koje su vrijedile u trenutku sklapanja ugovora.
II. DEFINICIJE
1. „Prodavatelj” je Herni-svet.cz s.r.o., sa sjedištem na adresi Matoušova 449/24, 460 07 Liberec III – Jeřáb, Češka Republika, upisan u trgovački registar, OIB: CZ01526022. Internetska trgovina vodi se putem internetske stranice www.gamemarket.hr (dalje: „Internetska stranica”) putem korisničkog sučelja trgovine (dalje: „Sučelje trgovine”).
2. „Kupac” je fizička osoba koja sklapa ugovor o kupoprodaji s Prodavateljem. Kupac može biti Potrošač ili fizička osoba – poduzetnik koja sklapa ugovor izvan svoje poslovne djelatnosti („poduzetnik s pravima potrošača”).
„Potrošač” je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao s trgovcem izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.
„Poduzetnik” je fizička ili pravna osoba ili druga organizacijska jedinica bez pravne osobnosti koja samostalno obavlja gospodarsku djelatnost u skladu s propisima.
III. SKLAPANJE UGOVORA O KUPOPRODAJI
1. Informacije prikazane u Sučelju trgovine ne predstavljaju ponudu u smislu Zakona o obveznim odnosima, već poziv na davanje ponude u smislu članka 258. istog Zakona.
2. Internetska trgovina sadrži informacije o Proizvodima, uključujući maloprodajne cijene s PDV-om te eventualne troškove dostave. Cijene vrijede do promjene ili isteka zaliha. Prodavatelj zadržava pravo utvrđivanja individualnih uvjeta prodaje.
3. Informacije o troškovima pakiranja i dostave dostupne su tijekom postupka naručivanja i odnose se na dostavu unutar Republike Hrvatske, osim ako nije izričito navedeno drugačije.
4. Za predaju narudžbe Kupac ispunjava obrazac narudžbe dostupan u Sučelju trgovine, navodeći:
-
odabrani Proizvod (dodavanjem u elektroničku košaricu),
-
način plaćanja,
-
adresu dostave i odabranu metodu dostave,
-
informacije o eventualnim troškovima dostave.
5. Prije potvrđivanja narudžbe Kupac može provjeriti i ispraviti unesene podatke. Slanje narudžbe vrši se klikom na gumb „Naručujem i plaćam”. Narudžba predstavlja ponudu za sklapanje ugovora o kupoprodaji.
6. Nakon zaprimanja narudžbe Prodavatelj odmah potvrđuje primitak putem e-pošte na adresu koju je Kupac naveo. Ovo potvrđenje ne predstavlja prihvat ponude.
7. Ugovor o kupoprodaji smatra se sklopljenim u trenutku kada Prodavatelj pošalje Kupcu poruku e-pošte s potvrdom prihvaćanja narudžbe i slanjem u obradu.
8. Za Kupce – poduzetnike, ugovor se sklapa trenutkom izričite potvrde narudžbe od strane Prodavatelja ili početkom izvršenja narudžbe.
9. Sklapanjem ugovora Kupac je obvezan platiti naručeni Proizvod i preuzeti ga. Vlasništvo prelazi na Kupca po punoj uplati cijene. Kupac preuzima rizik promjene okolnosti sukladno članku 369. Zakona o obveznim odnosima.
10. Prodavatelj zadržava pravo provjere narudžbe (telefonski ili e-poštom), posebno u slučaju neuobičajenih narudžbi (veće količine, visoka vrijednost).
11. Kupac prihvaća uporabu elektroničke komunikacije za sklapanje ugovora. Troškove takve komunikacije snosi sam Kupac (npr. trošak internetske veze).
12. Prodavatelj može odbiti izvršenje narudžbe osoba koje su ranije bitno prekršile ugovorne obveze ili ove Uvjete.
IV. UVJETI DOSTAVE I PLAĆANJA
1. Kupac može platiti naručeni Proizvod i troškove dostave na jedan od sljedećih načina:
-
bankovnom doznakom na račun Prodavatelja,
-
online plaćanjem putem pružatelja platnih usluga / kartičnog plaćanja (npr. Visa, Mastercard),
-
pouzećem – gotovinom pri isporuci,
-
gotovinom pri osobnom preuzimanju u prodajnom punktu u Liberecu (Češka Republika).
2. Na cijenu Proizvoda dodaju se troškovi dostave, u skladu s važećim cjenikom vidljivim tijekom postupka narudžbe. Ako nije izričito navedeno drukčije, pod pojmom „ukupna cijena” podrazumijevaju se i troškovi dostave.
3. Dostava Proizvoda moguća je na području Republike Hrvatske te odabranih država EU. Kupac odabire jednu od dostupnih metoda dostave prikazanih u obrascu narudžbe. Trenutno dostupni oblici dostave uključuju primjerice: kurirsku službu (npr. DPD, GLS), Hrvatsku poštu (preporučena pošiljka) te pakete u paketomate/pretince gdje je dostupno, kao i osobno preuzimanje kod Prodavatelja u Liberecu.
4. Troškovi dostave i procijenjeno vrijeme isporuke prikazuju se tijekom narudžbe. Uobičajeno vrijeme obrade narudžbe iznosi 1–3 radna dana od potvrde narudžbe i evidentirane uplate.
5. Prodavatelj može tražiti avansnu uplatu cjelokupnog iznosa prije otpreme, osobito kod neuobičajenih narudžbi ili ako Kupac ne potvrdi narudžbu.
6. Kod plaćanja bankovnom doznakom Kupac je dužan izvršiti uplatu u roku od 7 dana od dana predaje narudžbe. Neplaćanje može rezultirati otkazivanjem narudžbe.
7. Kod online plaćanja ili pouzeća primjenjuju se neposredni rokovi obrade, pod uvjetom da je Proizvod dostupan na zalihi.
8. Prodavatelj izdaje račun u skladu s važećim propisima. Račun se šalje elektronički na e-mail adresu Kupca, osim ako Kupac zatraži papirnatu inačicu.
9. Kupac je dužan preuzeti pošiljku u terminu dogovorenom s dostavljačem. Nepreuzimanje može dovesti do terećenja stvarnim troškovima ponovne dostave. U slučaju neopravdanog odbijanja pošiljke Prodavatelj ima pravo prebijanja stvarnih troškova prijevoza i rukovanja.
10. U slučaju vidljivog oštećenja pošiljke pri isporuci, preporučuje se sastaviti zapisnik o oštećenju s dostavljačem i odmah obavijestiti Prodavatelja. Odbijanje preuzimanja oštećene pošiljke ne ograničava pravo na reklamaciju.
V. JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA
1. Potrošač ima pravo, bez navođenja razloga, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen na daljinu u roku od 14 dana od dana kada je Proizvod preuzeo Potrošač ili treća osoba koju je on odredio, a koja nije prijevoznik.
3. Rok od 14 dana smatra se poštovanim ako je izjava poslana prije isteka roka. U slučaju raskida, ugovor se smatra ništavnim.
4. Potrošač je dužan Proizvod poslati natrag bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je obavijestio Prodavatelja o raskidu. Izravne troškove povrata snosi Potrošač, osim ako je Prodavatelj pristao snositi ih.
5. Prodavatelj vraća sva primljena plaćanja, uključujući troškove isporuke (osim dodatnih troškova koji proizlaze iz izbora vrste isporuke koja nije najjeftinija standardna isporuka koju nudi Prodavatelj), bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada primi vraćeni Proizvod ili dokaz da je Proizvod poslan natrag – što nastupi ranije.
6. Povrat plaćanja izvršit će se istim sredstvom plaćanja koje je koristio Potrošač, osim ako se izričito ne dogovori drugačije i bez dodatnih troškova za Potrošača.
7. Prodavatelj može zadržati povrat plaćanja do zaprimanja Proizvoda ili dok mu Potrošač ne dostavi dokaz da je Proizvod poslan natrag, ovisno o tomu što nastupi ranije.
8. Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti Proizvoda koje je rezultat rukovanja Proizvodom na način koji nije nužan za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti Proizvoda.
9. Pravo na jednostrani raskid ugovora ne primjenjuje se u slučajevima predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača (npr. čl. 86.), osobito kada je riječ o: proizvodima izrađenim prema specifikaciji Potrošača, brzo pokvarljivim proizvodima, zapečaćenim proizvodima neprikladnim za povrat iz zdravstvenih ili higijenskih razloga ako su otpečaćeni nakon isporuke, audio/video zapisima i računalnim programima u zapečaćenoj ambalaži ako je ambalaža otvorena, te digitalnom sadržaju koji nije isporučen na materijalnom mediju ako je izvršenje započelo uz izričit pristanak Potrošača prije isteka roka za raskid uz obavijest o gubitku prava na raskid.
10. Kolekcionarski proizvodi poput boostera i pojedinačnih kartica (npr. Pokémon i sl.) mogu se vratiti isključivo u originalnom, neotvorenom pakiranju. Otvaranje pakiranja isključuje mogućnost povrata zbog prirode proizvoda i nepoznatog sadržaja prije otvaranja.
VI. ODGOVORNOST ZA NEUSKLAĐENOST I POSTUPAK REKLAMACIJE
1. Prodavatelj odgovara za usklađenost Proizvoda s ugovorom u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i relevantnim odredbama Zakona o obveznim odnosima.
2. Proizvod je usklađen s ugovorom ako osobito:
-
odgovara opisu, vrsti, količini, kvaliteti, potpunosti i funkcionalnosti kako je predstavio Prodavatelj,
-
odgovara svrsi za koju se roba iste vrste uobičajeno upotrebljava,
-
posjeduje svojstva i funkcije koje potrošač može razumno očekivati,
-
isporučen je s potrebnim priborom, uputama i ažuriranjima, ako je primjenjivo.
3. Prodavatelj ne odgovara za neusklađenost ako je Potrošač bio izričito i jasno obaviješten o određenoj neusklađenosti prije sklapanja ugovora te ju je izričito prihvatio.
4. Potrošač može podnijeti reklamaciju u roku od 2 godine od isporuke Proizvoda. Za rabljene Proizvode rok se može ograničiti na 1 godinu – o čemu će Potrošač biti obaviješten prije kupnje.
5. Reklamacija se podnosi pisanim putem na adresu sjedišta Prodavatelja (Herni-svet.cz s.r.o., Hanychovská 622/1, 460 07 Liberec, Češka Republika) ili e-poštom na:
[email protected].
6. U prijavi reklamacije navode se kontakt podaci Potrošača, opis nedostatka te zahtjev (npr. popravak, zamjena, sniženje cijene ili raskid ugovora).
7. Prodavatelj će reklamaciju riješiti bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 14 dana od zaprimanja. Izostanak odgovora u tom roku tumači se kao prihvat reklamacije.
8. U slučaju osnovane reklamacije troškove povrata Proizvoda snosi Prodavatelj. Kupac treba odgovarajuće zaštititi Proizvod za vrijeme transporta.
9. U slučaju neusklađenosti Potrošač može zahtijevati:
-
popravak ili zamjenu Proizvoda,
-
sniženje cijene ili raskid ugovora ako popravak ili zamjena nisu mogući ili bi uzrokovali nerazmjerne troškove, ili ih Prodavatelj nije proveo u razumnom roku,
-
sniženje cijene i kada je neusklađenost neznatna, ako Potrošač na to pristane.
10. Prodavatelj može odbiti popravak ili zamjenu ako su nemogući ili bi uzrokovali nerazmjerne troškove s obzirom na vrijednost Proizvoda i značaj neusklađenosti.
11. Navedena prava Potrošača ne utječu na eventualna prava iz jamstva proizvođača, ako je dano.
12. Kod reklamacija digitalnih proizvoda (npr. aktivacijski kodovi, igre) Potrošač se, prije obraćanja Prodavatelju, može obratiti tehničkoj podršci proizvođača. Prodavatelj može zatražiti potvrdu da problem ne proizlazi iz konfiguracije uređaja ili nepravilne uporabe.
13. Oštećenja nastala u prijevozu preporučuje se prijaviti odmah pri preuzimanju pošiljke. Po mogućnosti sastaviti zapisnik s dostavljačem.
VII. ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
1. Detaljne informacije o obradi osobnih podataka od strane Prodavatelja dostupne su u
Politici privatnosti.
VIII. DOSTAVA OBAVIJESTI
1. Sva korespondencija između Kupca i Prodavatelja načelno se odvija elektroničkim putem, osim ako ovi Uvjeti ili važeći propisi ne određuju drukčije.
2. Kupac upućuje poruke Prodavatelju na e-mail adresu:
[email protected] ili na adresu sjedišta: Herni-svet.cz s.r.o., Hanychovská 622/1, 460 07 Liberec, Češka Republika.
3. Prodavatelj može slati informacije na e-mail adresu Kupca navedenu pri narudžbi ili registraciji korisničkog računa.
4. Reklamacije i povrati trebaju se slati putem kurirske službe ili mjesta za slanje, sukladno uputama Prodavatelja. Slanje bez prethodnog kontakta može uzrokovati kašnjenje u obradi.
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
1. Na ove Uvjete primjenjuje se pravo Republike Hrvatske, uz primjenu prisilnih propisa države članice EU u kojoj Potrošač ima prebivalište, ako su za Potrošača povoljniji.
2. U pitanjima koja nisu uređena ovim Uvjetima primjenjuju se relevantne odredbe Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o obveznim odnosima te drugih važećih propisa.
3. Sporove koji proizlaze iz ovih Uvjeta rješavat će nadležni sudovi prema mjerodavnim pravilima. Potrošač može koristiti i izvansudsko rješavanje sporova – više informacija dostupno je na:
https://ec.europa.eu/consumers/odr.
4. Ovi Uvjeti stupaju na snagu danom objave na Internetskoj stranici i vrijede u važećem tekstu za sve ugovore sklopljene nakon tog datuma.
5. Prodavatelj zadržava pravo izmjene Uvjeta iz važnih razloga (promjena propisa, tehničke izmjene, promjene ponude). Na ugovore sklopljene prije izmjene primjenjuje se prethodna verzija Uvjeta.