Metal Gear Rising s podnaslovom Revengeance je osma igra iz kronike Metal Gear. Igra nastaje pod vodstvom tvrtke Kojima Productions, koja napušta geslo "Taktična špijunska akcija" i kroči novim putem pod motom "Munjevita akcija".
U prvi plan vraća se brzi ninja Raiden, kojeg smo već mogli susresti u starijim igrama ove serije. I upravo zahvaljujući spretnom Raidenу dizajneri govore o žanru "stealth hunt action".
Radnja se odvija u ne previše dalekoj budućnosti i iako se cijela serija nosi u kontekstu rata i akcije, njezina duboka misao je zapravo pacifistička. Razvijatelji se u velikoj mjeri nadahnjuju japanskim filozofijama ili, primjerice, Friedrichom Nietzscheom. Igra nastoji ukazati na uzaludnost rata, besmisao nuklearnog zastrašivanja, opasnost nuklearnog oružja općenito, psihološke posljedice rata za djecu i odrasle, prijetnje genetskog inženjeringa i prije svega na ideju da su neprijatelji neprijatelji samo u relativnom smislu.
Sam Raiden će tijekom igre pokušati dovršiti transformaciju koju je već ranije započeo. Odnosno, svoju ljudsku komponentu pretvoriti u mehaničku i tako postati savršeno oružje za ubijanje. Uz to producent Shigenobu Matsuyama navodi da ćemo se tijekom igre morati suočiti s Raidenovom prošlošću kao djetetovog vojnika ili općenito s njegovom ljudskošću.